Thursday, July 29, 2010

Kabinet dua kali kena tipu dengan Tun Ling Liong sik.Yang tipu jahat dan bijak yang kena tipu lemah dan bodoh bangang.

Tun Ling Liong Sik bekas Menteri Pengangkutan dan bekas Presiden MCA telah didakwa dimahkamah sesyen kerana didapati melakukan dua kali penipuan terhadap Jemaah Menteri(Kabinet)dalam isu pembelian tanah untuk mega distribution diPelabuhan Klang bagi tujuan perojek PKFZ.Dua kali penipuan tersebut dilakukan olih Tun Ling Liong Sik pada 25 sept 2002 dan 6 nov 2002 dipejabat Perdana Menteri didalam mesyuarat kabinet kerajaan BN.

Penipuan tersebut telah mengakibatkan kerugian yang sangat besar kepada negara dan rakyat.Isu ini sangat memalukan kerana dalam tempoh tak sampai dua bulan jemaah menteri(kabinet)bolih kena tipu olih seorang anggota kabinet.ini menunjukkan dalam kabinet kerajaan BN ada penipu dan ada yang kena tipu.Yang tipu sudah tentu jahat dan bijak.Yang kena tipu pula sudah tentu lemah dan bodoh bangang.Yang tipu tak beramanah yang kena tipu pun sama tak beramanah dan pak angguk dalam mesyuarat jemaah menteri.

Persoalannya ialah bagai mana sebahagian yang kena tipu masih kekal dalam jemaah menteri hingga sekarang dan menjawat jawatan yang lebih besar iaitu Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri dan ramai lagi anggota Jemaah menteri pada 2002 yang turut kena tipu dengan Tun Ling Liong Sik turut kekal dalam kabinet kerajaan Umno/BN.Penipuan tersebut menunjukan anggota kebinet yang ditipu sebanyak dua kali dalam tempoh tak sampai dua bulan hilang kelayakkan sebagai anggota jemaah menteri termasuk PM dan TPM.

Apalah malang rakyat Malaysia diperentah olih kerajaan Umno/Bn yang anggota jemaah menterinya orang yang bodoh bangang dan mudah ditipu sebanyak dua kali dalam tempoh tak sampai dua bulan.Malaysia tak akan maju jika jemaah menteri dari kalangan panipu dan menteri yang mudah ditipu dan ketirisan wang rakyat terus berlaku akibat dari jemaah menteri penipu dan ditipu yang melambangkan bodoh bangang kabinet kerajaan Umno/Bn.
Yang jelas semua mereka ini adalah penipu rakyat Malaysia.Bohong Negara(BN).
"SELAMATKAN MALAYSIA DARI PENIPU NEGARA"

5 comments:

hilbert said...

wahhh...sedapnye mengata.

Bagus YB Datuk jadi hakim saja...cepat menjatuhkan hukum kepada pihak yg terdakwa sebelum perbicaraan, boleh juga menjimat masa dan kos mahkamah.

Ak said...

Komen yang mantap YB Dato',

Kaw punya komen, tak ceroi.

Ak said...

Untuk memudahkan semua faham,ini faktanya.

1.Pendapat Pegawai Penilai Kem. Kewangan - tanah tersebut patut dijual pada RM25.82/kaki persegi. Jumlah jualan sepatutnya adalah RM1,124,156,324.00(25.82 X 43,538,200.0).

2.Tun Ling Liong Sik rekomen pada Kabinet adalah RM25.00/kaki persegi.Jumlahnya adalah RM1,088,455,000.00.

Tun rekomen Kerajaan Malaysia jual tanah itu pada harga yang lebih murah- 82 sen lebih murah sahaja.

Kerajaan rugi RM35,701,324.00.

Sekian, terimakasih.

Singh Is Kinng said...

Alahai Mahfuz ... aku dah agak, dengan menggunakan hang punya mentaliti pada tahan SRP dan hang punya style sentiasa nak cari publisiti, macam ni la jadi.

Bab kena tipu ngan BN bukan cerita baru. Tapi hang punya parti yang dok kata ikut Hadith dan Quran, pun sebenarnya teruk dirasuk nafsu kebendaan .....masakan tidak ... TGNA pun reti terima sogokan berkepentingan.

Super said...

mahfuz aku rasa la
hg patut ngaji lebih sikit la
hg punya response kan
mcm budak2 tingkatan 1 punya pendapat la

aku dok pikir
kot2 la tertiba PR naik dan hg mana la nk tau jadi menteri kan
(tu yg mmg hg harap kan? jawap dlm hati saja)
dan ramai pulak tu yg mentaliti mcm hg
aku rasa better aku migrate lah dulu utk 5 tahun

hg laaaa...kot ye pun
buat la study sikit sebelum kasi komen
ni dak main taram ja kan dh nampak bodoh
tp ni nak habaq mai la...org bodoh x nampak diri dia bodoh
dia dok ingat dia pandai belaka
tu yg suka kata org bodoh tu