Tuesday, May 19, 2009

Elak Penanti - Najib takut imej tercalar lebih teruk

Saya menyelar keputusan Pengerusi Barisan Nasional (BN) yang enggan bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Penanti dengan alasan enggan membazirkan wang rakyat.

Saya menganggap keputusan yang dibuat oleh Dato' Seri Najib itu dilakukan semata-mata kerana mahu menyelamatkan imej dari terus teruk tercalar jika mengalami satu lagi kekalahan dalam pilihanraya kecil.

Saya menegaskan jika Najib serius mahu menyelamatkan wang rakyat, beliau sepatutnya menghalang pembaziran yang selama ini banyak dilakukan oleh pemimpin Umno dan BN.

Pilihanraya kecil Dun Penanti akan tetap diadakan dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) akan tetap mengeluarkan peruntukan untuk mengadakan pilihanraya tersebut.

"Najib sebenarnya dibayangi ketakutan kekalahan dan ini akan menjejaskan imej beliau dan juga kerajaan di mata rakyat.

"Alasan enggan membazirkan wang rakyat tidak masuk akal kerana pilihanraya kecil itu tetap akan diadakan dan tentunya SPR akan mengeluarkan belanja bagi menjalankan pilihanraya kecil itu.

"Jika Najib serius mahu menyelamatkan wang rakyat beli sepatutnya menghalang segala bentuk pembaziran yang dilakukan oleh pemimpin Umno dan BN sebelum ini lagi,"

1 comment:

Unknown said...

Najib tak letak calon di penanti sebab dia dok kumpul duit nak beli Wakil rakyat.