Wednesday, September 2, 2009

Menangi pilihan raya, PAS ucap tahniah pada DPJ

Kemenangan Parti Demokratik Jepun (DPJ) pada pilihan raya umum negara itu Ahad lalu membuktikan rakyatnya berani membuat perubahan demi masa depan yang lebih baik.

"Saya mengucapkan tahniah kepada DPJ atas kemenangan besar dan bergaya dalam pilihanraya mereka, dan tahniah kepada rakyat Jepun yang telah menolak parti yang telah berakar umbi selama 54 tahun di Jepun.Mereka mempunyai keyakinan tinggi bahawa masih ada parti yang mampu membawa satu pembaharuan kepada masa depan Jepun,"

Slogan 'Negara Berkebajikan', yang dibawa DPJ, sama dengan slogan PAS pada pilihanraya umum 2008 merupakan faktor penting kemenangan mereka.

"Mereka juga dalam cuba memberikan keyakinan kepada rakyat, membawa slogan negara berkebajikan, satu slogan yang sama dibawa oleh PAS pada pilihan raya umum lalu. Rakyat Jepun merasakan ianya satu yang terbaik buat masa depan mereka dan membuat keputusan memilih DPJ,"

"Pakatan Rakyat khususnya PAS bersedia untuk bekerjasama dengan DPJ untuk pastikan negara kita terus dapat pelaburan yang lebih baik dan akan menyediakan ruang-ruang untuk pelaburan negara jepun jika kita diberi mandat untuk memerintah negara ini,"

1 comment:

cikgu arigato said...

banzai PAS.........