Friday, March 26, 2010

Apco serlahkan Umno tali barut Israel

Keputusan kerajaan melantik Apco Worldwide sebagai syarikat perunding komunikasi 1Malaysia menyerlahkan Umno sebagai tali barut Israel.

Umno tidak mampu menyatakan komitmennya terhadap syarikat tersebut walaupun syarikat itu dikatakan umum sebagai pro zionis Israel. "Ini serlahkan bahawa Umno adalah tali barut Yahudi zionis kerana dia (Umno) tak boleh menyatakan pendirian (tentang Apco),"

Tidak mustahil kerajaan Malaysia turut memberikan maklumat yang strategik pada Apco kerana Apco tidak berupaya memberikan nasihat yang strategik.

"Kalau Umno tidak diberi maklumat yang strategik seperti demografi negara, bagaimana Apco nak beri nasihat supaya Najib dilihat baik, 1Malaysia direalisasikan.

"Dengan maklumat strategik ini, bermakna keselamatan negara sendiri terdedah pada pihak luar,”

Saya rasa curiga pada kerajaan kerana melantik Apco secara tender yang eksklusif sedangkan Apco dibayangi oleh beberapa pemimpin zionis Israel seperti Shimon Stein (bekas Duta Kehormat Israel ke Jerman), Profesor Ittamar Rabinovich (bekas Duta Besar Israel ke Amerika Syarikat), Doron Bergerbest-Eilon (bekas Jeneral Major di Agensi Keselamatan Israel, ISA), David Heral (anggota perisik di ISA), Oded Raz (bekas Pegawai Kanan di ISA) dan Elliott Abrams (proksi Yahudi, bekas pembantu khas kepada Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush).

"Kesemua mereka jelas pro zionis Israel, sebab itu rakyat perlu diberitahu atas asas apa mereka ini dipilih,"

"Dengan pemilihan Apco ini, apakah membabitkan individu di dalam kerajaan sendiri kerana ini bukan tender terbuka, dilanti khusus untuk perbaiki imej Najib."

25 comments:

Anonymous said...

cuba pi tanya anwar yg dia pi jumpa al gore aritu pasai apa? tu bukan kawan ngan yahudi namanya? kena kat BN bukan main lagi nak tibai, tapi had duk dia tu tak sedaq2.

Anonymous said...

huhuhu.. baguih laa hampa orang umno.. time anwar pi jumpa al gore tu, dia duk dalam umno ka, dalam pkr?? buta tuli betui laa hampa ni....

hilbert said...

Salam 1Malaysia Datuk Seri Haji Mahfuz Omar,

...hmmmm biar betul Datuk, jangan main tulis saja. Kata orang 'terlajak perahu boleh diundur, itu dulu..pepatah orang zaman dulu-dulu masa masih baru merdeka.. sekarang ni Malaysia dah maju dibawah Barisan Nasional, jadi kena ubahlah juga isi peribahasa tu jadi macam ni Datuk "Terlajak SAGA, WIRA, PERSONA, VIVA, MyVI, EXORA, ALZA boleh diundur tapi terlajak 'taip' payahlah jadinya.

Datuk kena perhati betul-betul dulu siapa yang sebenarnya jadi talibarut Yahudi or Israel...

Datuk kena tanya juga sama itu Anwar Ibrahim, apakah kaitan beliau dengan International Republic Institute dimana pengarah strategi bagi pertubuhan itu iaitu John Fluhart telah diamanahkan untuk melatih petugas Pakatan Pembangkang di Sarawak cara bagaimana untuk berjaya merampas Sarawak daripada Barisan Nasional.

Apa pakatan pembangkang mahu menggadai Bumi Kenyalang kepada pihak asing ke Datuk ? Janganlah buat keja tak berfaedah, kalau nak berkempen tu buatlah cara berkempen orang timur, tak payahlah nak mengundang kuasa asing dalam menentukan halatuju politik di Malaysia ini.

Negara kita negara berdaulat, bangsa Malaysia bangsa bermaruah, oleh itu janganlah hanya kerana mengejar kuasa yang sementara ini sebagaimana juga kita yang menumpang hidup di dunia ini, sanggup pulak kita menyerahkan kedaulatan negara serta maruah diri untuk dipijak-pijak oleh kuasa luar. Tak leh lah cam tu...hmmm

Anonymous said...

Tolong le YB, jgn buat kerja kami dibawah ni lagi susah. Sebab kita di PAS ni sokong sangat Anwar Ibrahim, sampai benda salah pun kita cakap takpe, sekarang org Melayu pun dah meluat tengok kita. Ceramah PAS diPerak dah tak dpt sokongan lagi. Kutipan pun dah berkurang, satu ceramah org dtg 150 org, boleh kutip RM200, buat letih badan je. Apa pun bab Yahudi ini Anwar Ibrahim le puncanya. Yahudi dan kumpulan gay antarabangsa memang menyanjung tinggi beliau. Minggu lepas di London dia jumpa lagi Al Gore, pemimpin Yhudi dan aktivis gay sedunia.

Anonymous said...

ini talibarut ameno punya komen semuanya pandai tuduh tapi tanpa bukti. Korang kaki bodek ameno masih buta sejarah dan buta politik dunia. Dgn Melayu kampong yg. baca utusan melayau, tv3 suku, RTM1, RTM2 boleh lah korang kelentong.
Melayu kelas menengah dan profesional semua ada otak beb. Itu sebab kawasan seperti sebagai contoh, Shah alam kawasan melayu profesional ameno tak boleh makan

Korang kaki bodek ameno kenal ke apa itu Yahudi, apa itu zionis.?

Beb, majoriti manusia pilihan Allah
ia itu para rasul dari nabi Ishak as hingga nabi Isa as, semuanya bangsa yahudi (nabi hud as,bangsa arab). mereka bukan zionis

So, yg. dimaksudkan Anwar ialah yahudi yg. berfahaman zionis. bukan semua bangsa yahudi berfahaman zionis. malah ada ramai bangsa yahudi yg. lebih mulia dari pemimpin ameno yg. berfahaman zionis.

kalo kaki bodek ameno masih nengatakan anwar kaki bontot, sekurang-kurangnya kaki bontot pandai memilih isteri dan mendidik anak yang mempunyai aklak yg. mulia.sentiasa bersama suami dalam masa susah.

Guna otak sikit lah, mana lebih sopan kalau dibandingkan isteri anwar dan najib? anak anwar dan anak najib?

kalau suami kaki bontot, isteri dah bersama suami selama berpuluh-puloh tahun tak boleh hidu ke? Anak2 tak bole hidu ke kalo bapak kaki setor kunyit?

korang kaki bodek ameno yg, mula2 menyerang anwar, kononya anwar talibarut yahudi kaki belakanglah, tapi kena batang hidung kau nak elak pulak.

sila layari web di bawah sebagai bukti ameno bersekongkol dgn. zionis Apco

http://www.apcoworldwide.com/content/news/press_releases2009/malaysia0809.aspx

Anonymous said...

org yg ber title dato' ni pun xtau nk berbudi bahasa. org yg ber title dato' ni jugak ah gune kuase x tentu hala. smua sama je xde kurang xde lebih~!

hilbert said...

Salam 1Malaysia Datuk Seri Hj Mahfuz,

Pendapat saya tentang Yahudi, Israel, Zionis... mereka tu sama saja, sama macam shampoo rejoice, kopi, teh, dll. Konsep 3 in 1.

Ya, tiga dalam satu dan tambah satu lagi jadi empat apabila Amrekia Syarikat mengambil tempat sebagai polis dunia dan tambah jadi enam apabila Singapura pula mahu berlagak sebagai polis asia tenggara.

Kita rakyat Malaysia saja yang memandai mengatakan Israel, Yahudi dan Zionis tu tak sama walhal mereka sehati-sejiwa. Dan apabila mereka dapat tahu yang kita rakyat Malaysia melihat mereka sebagai yang sedemikian maka mereka akan ketawa berdekah-dekah kerana mereka percaya yang mereka telah berjaya memperbodohkan kita rakyat Malaysia sehingga tidak mahu membaca Utusan Malaysia, menonton TV3, RTM1, RTM2.

Jangan biarkan fikiran terus dijajah, negara kita sudah lama merdeka...maka merdekakanlah juga minda kita... terimalah apa yang kita ada seadanya dengan penuh kesyukuran...

Anonymous said...

hillbert,

kamu lah contoh terbaik manusia yg. buta sejarah dan politik antarabangsa. memang otak kamu dijajah oleh umno melalui media propaganda utusan melayu, tv3 suku, rtm1 & rtm2.
betul2 pemikiran kamu dah dijangkiti kuman siflis umno dan mustahil utk dipulihkan.

mana bole kamu samakan yahudi itu semuanya zionis mcm 3 in 1. Secara terang2 kamu menghina ugama samawi ia itu, Islam, kristian dan yahudi. Bukan kah nabi Ishak as,Sulaiman as, Yakob as, Musa as Harun as sehingga nabi Isa as dan kebanyakan ulul azmi in dari bani Israel ia itu bangsa Yahudi. kalau kamu islam kamu patut beriman sama mereka ia itu dlm rukun iman.
Ada kah mereka ini zionis seperti kamu maksudkan 3 in 1?

Macam umno dan Perkosa punya mentaliti lah...kalau orang bukan islam jer semuanya jahat mereka seperti tak wujud dan seprti sampah. hanya yg. berhak di muka bumi ini ialah orang Melayu dan Islam. Islam Melayu yg. paling terbaik di muka bumi. kalau kamu kaji balik istilah zionis itu tak ubah macam doktrin umno dan perkosa
habis siapa yg. zionis?
Orang bukan islam yg, berbuat baik msuk neraka, orang islam yg makan rasuah, menindas masyarakat, memberi lesen judi, arak kalau pergi menunaikan haji, settle dosa.
masuk syurga pulak tu...

utusan malaysia result judi pun ada apa cerita?, kalau tv3 suku, rtm1, rtm2 cerita barat pelakon2 holywood 99.9% semua bangsa yahudi,

lu fikirlah sendiri...

hilbert said...

Salam,

Anon 6.06 PM,

Saya bukan buta sejarah tetapi saya juga tahu bahawa orang lain juga tidak buta sejarah termasuklah Anon 6.06pm.

Tetapi yang sangat malangnya ialah apabila terdapat begitu ramai orang yang celik sejarah tergamak memutarbelitkan fakta sejarah sehingga boleh menyebabkan generasi yang akan datang menjadi buta sejarah.

Kenapa orang yang mengaku celik sejarah sanggup berbuat demikian? Apa tujuan mereka?? ...ada roket disebalik bulan ker ??? ;-)

Anonymous said...

yang memutar belitkan sejarah bukan ke ameno sejak dulu lagi, siapa yang menentang ameno semuanya ditakrifkan pengkhianat bangsa dan negara dan juga komunis. ini kan doktrin zionis hingga sekarang, barangsiapa yang menentang amerika dan sekutunya semua dikira pengganas?
Sejarah diputarbelitkan.. arwah hajjah shamsiah fakih di labelkan komunis...kaki togak, kaki betina dan pegampu zionis british diistiharkan negarawan dan pejuang kemerdekaan..pernah kita kaji siapa dia shamsiah fakih, tok kenali, tok janggut, datuk bahaman, ahmad boestaman? yang berjuang penjajah2 dengan mempertaruhkan nyawa.. bukan cara megampu zionis british sambil menogak..sejarah diputarbelitkan oleh pemerintah...

Anonymous said...

Datuk datuk...
Datuk bukan pejuang ISLAM,
Umno pun bukan pejuang islam jugak..
Datuk duk bgadoh dgn UMNO buat apa..
Alahai..Budak kecik pun tahu
"bapak,tak baik gadoh2, nanti mak marah.."
Haiih...Datuk tak boleh jadi pemimpin, Datuk bkn pemimpin yg djanjikan,takde hadith kata "dato` haji mahfuz omar' jadi pemimpin, Datuk jadi pemimpin ni buat penat je datuk..
Yahudi tu hebat, hebat mereka smpai
Datok tak knl siapa mereka, tp meraka cukup knl siapa Datuk..
Perasan lebih r Datuk ni, tak boleh bla betul..kesian
saya tengok datuk ni..datuk, datuk...

Anonymous said...

Ustazah Siti, isteri kpd KETUA DEWAN ULAMA PAS PERLIS Abd. Rashid Rahman mendakwa beliau hanya sekali diberi RM 300 sejak mereka berkahwin 10 tahun lalu & selalu di pukul (termasuk dikepala) & dirotan atas sebab2 yg kecil. Malah ketika "dalam pantang" sekalipun Abd. Rashid Rahman memaksa Ustazah Siti melayan kehendak sex beliau.

Ustazah dakwa keinginan seks suami cukup tinggi

KANGAR 24 Mac - Seorang ustazah mendakwa suaminya, bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, Abdul Rashid Rahman lebih mengutamakan kepuasan seks sendiri tanpa mempedulikan kesihatan dirinya yang ketika itu menderita kesakitan akibat bisul di punggung.

Dakwaan tersebut dibuat oleh Siti Rosmala Mohamed, 38, ketika memberikan keterangannya selaku pemohon yang memfailkan permohonan cerai secara fasakh pada 15 Februari 2008 terhadap Abdul Rashid, 60.

Siti Rosmala memberikan keterangan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Zaidi Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah di sini.

Ibu kepada tiga anak itu turut mendakwa, walaupun mereka sering bergaduh sehingga tidak bertegur sapa lebih seminggu, namun suami sering kali memaksanya melakukan hubungan seks.

"Walaupun seminggu tidak bercakap, selepas saya dimarahi atau dipukul namun dalam soal nafkah batin (hubungan seks), saya mesti berikan biarpun terpaksa," dakwa Siti Rosmala.

Inilah akhlak mereka yang mendabik dada mempunyai kelebihan memasuki syurga. Berlakon dengan berkopiah putih tetapi berburuk hati lantas berburuk kelakuan.

Berserban dan berjubah hanya sebagai topeng. Tetapi kelakuan tidak memenuhi tuntutan Islam.

Apa nak dikata, sudah dijamin masuk syurga. Bolehlah lakukan apa aje.

Cuba lihat blog-blog PAS atau pun suara rasmi lidah bercabang PAS Harakah Daily, terlalu banyak iklan-iklan ubat kuat, ubat tahan lama dan sebagainya.

Tidak hairanlah jika mereka mereka ini berkelakuan seperti haiwan, merogol anak sendiri, berkahwin dengan budak bawah umur dan pelbagai macam lagi kerja kotor yang dilakukan.

Tetapi yang menariknya mereka akan tetap menyalahkan UMNO.

Patut lah dalam harakah dan blog blog PAS banyak sangat iklan iklan kuatkan toot, iklan kuat batin, rupanya puak ni alim alim kucing,tapi akhlaknya, mmmmmm...

"Sikit pun tak boleh pakai!"

Pemimpin Islam konon...
Pttuiihhh!!!

Anonymous said...

Baru dengarlah pepatah baru ni...

'ADA ROKET DI SEBALIK BULAN'

Hahahahahaahahha...

Pejuang Islam konon...
Akhlak macam orang jahiliah!!!

Anonymous said...

hai kaki bodek ameno, jangan ingat orang yg. berkupiah, ada janggut semuanya ahli pas, apa yg, bangang sangat sampai menuduh pemimpin pas kahwin gadis bawah umur. tanya lah ustaz ameno jamal khir yg. mengatakan kahwin bawah umur ikut syarak makna nya sah.
rata rata yg, memberi komen dari kalangan kaki bodek ameno tak berilmiah lansung dan seperti orang yg, terancat akal..

cerita dalam kelambu dan dalam kain orang pun hampa nak heboh2kan.
adakah cerita begini terus diterima kasahihanya? ingat kalau kita mengaibkankan orang dan menghebahkan kpd orang ramai tanpa usul periksa nanti kamu akan diaibkan lebih dasyat lg. ini janji Allah swt. dan bukan janji ameno

Anonymous said...

22. Sebarang kenyataan yang dibuat oleh PAS, adalah mencerminkan pembelaan terhadap Anuar Ibrahim yang telah diisytiharkan sendiri oleh Allahyarham Dato’ Haji Fadzil Nor, Presiden PAS. “Bahawa Anuar Ibrahim telah murtad”.
http://yazidothman.com/content/view/184/1/

Anonymous said...

salam...

cuba search.. Israel 4 all kat google..

PAS pon amik selogan Israel ke??

Anonymous said...

abis, islam for all, jesus for all lekat kat blakang kereta pun ambil slogan israel juga ke?
mangkoklah kau...itu bahasa
1 israel, 1 malaysia konsep betul2 doktrin dari APCO, APCO yg. merumuskan konsep bukan ayat..

banyak sangat baca utusan malaysia sehingga cerita dalam kain, dalam kelambu habis cerita kat rakyat..
tak basuh dubur 2 hari pun cerita kat 1 malaysia.

untuk menghukum orang murtad itu hak tuhan bukan manusia yang hukum. melainkan mengistiharkan diri sendiri keluar agama baru lah confirm.

kalau nak pergi bulan mestilah kena naik roket, barulah boleh sampai,
ini ayik tunjuk keris jer, orang dah pakai missile..mana nak maju melayu ameno

Anonymous said...

ooops...kalau hang tuah masih hidup lagi, aku ingat dia pn dah pakai pistol lah...

hilbert said...

Salam 1Malaysia,

Anon 5:03 pm hello, kalau naik pakai roket yang dah patah tak da guna jugak kan... cuma apa yang perlu dilakukan ialah 'tunggu saja bulan jatuh ke riba' ;-)

Anonymous said...

bulan jatuh ke riba alamat tak raya lah kau hillbert sebab tak nampak anak bulan ulama ameno nak teropong.

Anonymous said...

hua hua hua...
lawak lawak..

dulu kata tiru 1 israel = 1 malaysia..
pastu kaitkan APCO...

APCO denied.. pastu kata lak komunikasi negara ni APCO yg buat..
cakap mcm KAF LAM YA NGA la..

Anonymous said...

tu la..
byk sgt baca harakah...
penuh ngan iklan ubat kuat nak meromen jer..
patut la Kelantan paling byk HIV.. dekat ngan golok...

ketua dewan ulamak pon keja nk beromen ngan bini jer..
x kira haid ke ape ke..
lubang belakang ke....

Anonymous said...

aku ingat otak kau dah masuk kuman siflis lah..cakap macam orng terancat akal..ini mesti kaki bodek amaeno atau SB..balek2 citer dalam kain orang

drBOND said...

Salam 1Malaysia..

apa mau kecoh datuk..
1Malaysia bagus datuk...
eratkan perpaduan datuk..
kalaupun ia dari 1Israel.apa mau kecoh datuk..
benda bagus..harus kena buat.
Nabi kata belajarlah sampai negara China..

dalam bidang perubatan, banyak teknik2 pembedahan dicipta oleh orang Yahudi/Israel..

ubat-ubat di hospital BN kebanyakkan di impot dari UK/US seperti syarikat Pfizer..NOvartis,,..eemm syrt ni orang Yahudi pegang datuk..

alatan kat hospital BN majoriti di impot dari UK/Amerika...syrkt ni orang Yahudi pegang datuk..

Anonymous said...

dr bond,

barang yang dibuat oleh orang yahudi memang semuanya ok selagi tidak ada apa2 kesan kat pengguna, tapi kalau barang yang boleh memberi kesan sampingan, lebih2 lagi melibatkan soal keselamatan negara, buat apa nak ambil risiko. kalau kita tak guna akal yang siuman mungkin kita akan minum racun kalau racun itu memang baik untuk kegunaan lain seperti racun serangga. so bottom line, gunakan akal, dr bond kalau nak jadi james bond.

shalom