Thursday, November 12, 2009

Tiada jaminan keretakan MRR2 tidak berulang

Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor gagal memberi jaminan bahawa keretakan jejambat Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) tidak akan berulang.

Bercakap pada sesi soal jawab lisan di dewan rakyat semalam, Shaziman hanya memberi keyakinan jejambat berkenaan hanya selamat digunakan buat masa ini dan tidak mampu memberi jaminan keretakan tidak berulang.

"Apakah jaminan kerajaan bahawa perkara yang sama tidak akan berlaku pada pier (tiang) yang lain, kalau boleh berlaku pada pier 28, tidak mustahil akan berlaku pada 32 tiang yang lain?

"Saya difahamkan perunding antarabangasa yang dilantik oleh Kementerian Kerja Raya iaitu Halcrow telah memberi nasihat kepada kementerian supaya tidak menggunakan kaedah CFRP,"

Bekas setiausaha Umno Terengganu, Dato' Dr Rosli Mat Hassan dan bekas bendahari, Senator Dato' Roslan Awang Chik didakwa terlibat dalam kes rasuah pembinaan MRR2.

Kedua dua mereka ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), 10 Jun lalu namun dibebaskan dengan jaminan SPRM berjumlah RM20,000 setiap seorang.

"Apa tindakan SPRM terhadap dua tokoh Umno Terengganu itu, saya percaya masalah MRR2 ada kaitan dengan kepimpinan Umno,"

1 comment:

Anonymous said...

Mantan Menteri kerjaraya bukan duduk di Malaya sebab tu asyik salahkan cuaca aje. Mantan tu orang mane ya.....