Tuesday, June 30, 2009

Istilah baru BN ialah 'Bini Najib'

BN bukan lagi Barisan Nasional atau barang naik tetapi mempunyai istilah terbaru iaitu 'Bini Najib'.

"Dulu kita dengar BN barang naik. Itulah dijaja oleh orang ramai terutamanya ketika hari penamaan calon tapi hari ini satu istilah baru telah dicipta oleh mereka yang mahir menamakan singkatan perkataan iaitu Bini Najib, "

Istilah itu jika dikaji ada kebenaranya apabila Menteri Mentor Singapura, Lee Kuan Yu ketika melawat Malaysia bukan sahaja mengadakan pertemuan dengan Najib yang juga Perdana Menteri tetapi mempunyai pertemuan khas dengan isterinya.

Tindakan itu merupakan tindakan terbaru yang tidak pernah berlaku dalam sejarah pemerintahan negara dan tdak pernah dilakukan olah mana-mana pemimpin negara luar mengadakan pertemuan khas dengan isteri Perdana Menteri secara individu.

"Kalau di kaji ada kebenaranya. Bila Lee Kuan Yu melawat Malaysia selepas mengadakan pertemuan dengan Najib, Lee juga mengadakan pertemuan dengan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor.

Itu yang menghairankan masyarakat kenapa dan apa motif perjumpaan itu. Lazimnya, pertemuan isteri diadakan berasingan itupun dengan isteri pelawat sahaja, "

Bukan sahaja timbul kehairanan di kalangan rakyat bahkan di kalangan wartawan yang membuat liputan pertemuan tersebut.

Jika Datin Seri Rosmah mahu membersihkan isu ini beliau perlu menjawab hasil pertemuan itu.

Adakah tindakan Rosmah itu membuktikan bahawa Najib bukan mengemukakan wawasan sendiri malahan mempunyai kaitan dengan isterinya yang cuba campur tangan terhadap pentadbiran negara.

Dulu bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dikaitkan dengan menantunya, Khairy Jamaludin yang sering dilihat masuk campur tentang pentadbiran negara kali ini Najib pula menerima nasib yang sama bukan daripada menantunya sebaliknya 'Bininya'.

Menyentuh mengenai kenyataan Najib kononya slogan '1 Malaysia' berjaya diserapkan ke hati keseluruhan rakyat negara ini beliau menyifatkan, ia hanya mimpi semata-mata mengantikan slogan Islam Hadhari tajaan Tun Abdullah bila mengambil alih pemerintahan pada penghujung tahun 2003 lalu.

Kenapa kerajaan tidak mengambil langkah menetapkan sahaja slogan untuk memajukan negara mengelak daripada diperkenalkan setiap kali pertukaran kepimpinan.

"Kita tengok mana dia Islam Hadhari yang dijaja oleh ulamak Umno dan kepimpinannya semasa era kepimpinan Tun Abdullah. Begitu juga Wawasan 2020 yang diperkenalkan oleh Tun Mahathir serta Bersih , Cekap dan Amanah yang pernah menjadi trend percakapan orang kuat BN di kedai-kedai kopi, "

13 comments:

Anonymous said...

YB loyar buruk....
tunjuk la teladan baik sikit.. Nama je ahli PAS, xpasal2 dh dpt dosa kering...

Anonymous said...

Anom d atas,

Dosa kering apa, satu malaya dah tau cerita ni,mangkuk hayun macam hang saja masih lena d ulit mimpi indah.

Kubu

Anonymous said...

Ini ke ghupe YB PAS?
Apa rasa kalau bini u sendiri dapat mcm2 gelaran? sendiri mau ingat la...

Anonymous said...

islam ke SeLam?

chelsy said...

Obviously,YB is so "meticulous" and has nothing better to do other than passing a moronic posting on opponent! So pathethic!!

WTH!!

Anonymous said...

DokAntukPala,PakatKelentongRakyat,PakaiAuraSyaitan:PunahRanah
(DAP,PKR,PAS:PR)

Anonymous said...

DokAntukPala,PakatKelentongRakyat,PakaiAuraSyaitan,,,
PunahRanah!!!
(DAP,PKR,PAS:PR)

ISAC said...

Salam,

Kata nak wat Hudud....Cakap semua orang boleh...Satu Malaysia tahu pun pasal ada golongan "orang beragama" macam korang!!!!

Main tuduh2 orang tanpa bukti!!!!

Kat akhirat nanti sendiri mau ingat lah yek....Jangan nanti orang yang buat dosa dapat masuk syurga kerana korang dah amik semua dosa2 dia orang...Kerana apa?

Kerana korang asyik mengumpat dan mengata dia orang....Jadi pelik lah pulak nanti....Apapun Yg buat dosa pasti masuk neraka terutamanya yang mengumpat dan menuduh tanpa saksi!!!!

Anonymous said...

Salam insaf YB,apa khabar ?

Sebagai rakyat biasa, saya sangat malu melihat segala tingkahlaku serta perbuatan bekas MB Perak iaitu YB Nizar Jamaludin selepas mengangkat sumpah sebagai ahli parlimen didewan rakyat baru-baru ini.

Saya mahu bertanya kepada YB, jika bukan ahli parlimen seperti YB yang harus menghormati Dewan Rakyat, siapa lagi ? Mengapa orang yang sudah bergelar Yang Berhormat boleh mempamerkan sikap yang langsung tidak mencerminkan akan kedudukan diri sebagai wakil rakyat. MENGAPA?

Malulah YB. Lain kali bagilah nasihat kepada rakan-rakan supaya jangan menunjukkan sikap yang kebudak-budakan seperti apa yang telah dilakukan oleh Nizar, Ngeh, Nga dan YB sendiri di parlimen hari tu. Semua orang lihat di tv.

Anonymous said...

Kalu geng Bini Najib (BN) mengata fitnah.. hehehe.. geng Punah Ranah (PR) mengata fakta.. bagus2...

PASemboq said...

Wey Mahfuz, pandailah hang duk mengata no.. Ni..nak habaq mai, dari hang nak menyebok rumahtangga orang, hang pi perkemaih la rumahtangga sendiri lagi baguih. Hang kalau ada teloq, baik hang pi pebetoi perangai ketegaq bijik Mb hang tu. Perhongoih serupa pelaq.
Lagi satu, dari apa satu pun hangpa tak laksana ikut manifesto yg hangpa duk canang kat batang pokok dulu tu, baik hang pi sambung la balik hingaq hang serupa mamak paria depan Majlis, bawak sekali sampah sampah yg ada. Awat, lanie Aloq Staq cukup bersih ka?? Pengotoq!! Tu pun duk perasan baguih. Pasai tula hang pun duk dapat BISUL..Darah hang kotoq!!!

Anonymous said...

Abu Jahal adalah gelaran buruk, bukan nama sebenar. Tetapi tetap digunakan semasa zaman Rasulullah. Jd, memberi gelaran buruk kpd sesorang yang memang zalim/jahat dsbnya bukanlah suatu yang 'dosa kering'/'tak berakhlak' dsbnya.

ahmad,seremban

Anonymous said...

Setahu saya, sekiranya mengata dibelakang kalu benda itu salah dikira fitnah, dan walaupun benda itu betul dikira mengumpat.

Kedua2nya adalah dosa. Dan ketika peristiwa israq n mikraj pun, sebagai mana diceritakan dosa org mengumpat ibarat memakan daging yang busuk. Jadi fikir2 kan lah...


Mohd, Melaka