Friday, March 6, 2009

Abdullah khianati negara serah tugas kepada Najib

Tindakan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi yang bertegas mahu menyerahkan tugas beliau kepada timbalannya dianggap satu pengkhianatan kepada negara.

Saya hendak menegaskan bahawa , Abdullah tidak sepatutnya menyerahkan jawatan Perdana Menteri kerana timbalannya itu dikaitkan dengan pelbagai skandal.

"Najib masih lagi belum dibersihkan oleh mana-mana mahkamah jadi kreadibilitinya dipersoalkan kerana terpalit dengan pelbagai isu. Oleh yang demikian, tidak sepatutnya Abdullah menyerahkan tugas beliau kepada Najib kerana rakyat tidak mahu seorang pemimpin yang penuh dengan skandal,"

Saya juga ingin menegaskan negara ini tidak memerlukan seorang pemimpin yang telah teruk rosak kreadibilitinya akibat dari kesilapannya sendiri.

Selain itu, pelabur asing juga tidak akan datang ke negara ini jika Malaysia memiliki pemimpin yang dipertikaikan moral dan keupayaannya.

"Jika Abdullah tetap dengan pendiriannya untuk menyerahkan tugas kepada Najib maka kepimpinan negara akan diwarisi oleh pemimpin yang rasuah,"

Kepimpinan kerajaan yang ada hari ini jelas beliau banyak diwakili oleh pemimpin Umno - sebuah parti yang dikaitkan dengan amalan politik wang- jadi adalah malang bagi rakyat negara ini kerana memiliki pemimpin yang mengamalkan rasuah.

Sehubungan dengan itu, saya juga ingin menjelaskan bahawa tidak wajar bagi Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi menyerahkan tugas beliau kepada Najib sehingga timbalannya itu dibersihkan oleh undang-undang.

3 comments:

Anonymous said...

Hadith :
Rasulullah s.a.w telah bersabda yang maksudnya:”Jika kamu bercakap dengan saudaramu percakapan yang ia mempercayainya, sedangkan kamu membohonginya, sesungguhnya perbuatan ini merupakan pengkhianatan besar.”
(Abu Daud)

Sekadar renungan bersama.

SMA AS-SIDDIQIAH AL-ISLAMIAH,NAKA,KEDAH said...

salam ya ustaz

http://siddiqiah.blogspot.com/

Anonymous said...

Serah tugas kepada najib ustaz kata khianati negara ya...
Pandainya ustaz buat kenyataan mcm tu..
Belajar mana ustaz?...