Tuesday, April 13, 2010







8 comments:

Anonymous said...

Memang Tera

hilbert said...

kalau MAFREL dirasa kurang menguntungkan Pakatan Pembangkang DAP,PAS dan PKR..nescaya merekalah yang akan dulu menghentam MAFREL habis-habisan...

contohnya SPRM, bila SPRM bertindak tegas keatas mereka, maka pakatan pembangkang akan tuduh SPRM talibarut UMNO dan maam2 lagi...

tapi apabila ada kalangan dari pihak BN yang kena siasat dengan SPRM..pakatan pembangkang dah mulai pandai buat cerita macam2, bukannya adapun ak hentam SPRM...aduhhh...lemasssss!!!

hilbert the FAK said...

ko jangn nak carik salah orang je..ko pun sama nak tuduh pembangkang itu ini..ko punya perangai pun macam pembangkang...kah kah kah.....serupa je..kalau pakatan ada isu sikit..yang bn2 ni la..terutama nama dia hilbert ni dah kata macam2.. kahkkahkah..siasat la dulu..buat analisis.. hilbert the fak

hilbert said...

BAHASA JIWA BANGSA'

BUDI BAHASA AMALAN KITA'

Anonymous said...

Zaid ! Zaid. Apa fatwa PAS? Inikah contoh pemimpin yang akan melaksanakan hudud PAS nanti. Boleh ke undi beliau. Kalau undi UMNO kafir seperti kata TGHH dalam amanatnya , kalau undi Zaid bagaimana.

2. Hj Hadi kata dia dah pergi haji. Habis mengapa perkara yang sama tidak diambil kira oleh pemimpin PAS sebelum memfitnah dan menyerang pemimpin UMNO secara peribadi seperti mereka menyerang PM dan Tun Mahathir dulu? DS Najib dan Tun Mahathir pun pergi haji.

3. Jawab TGHH. Jangan jadi munafik. Kalau orang semua haram. Kena tang muka sendiri berak kapor jadinya.

4. Pengundi muda : Fikirkan! Fikirkan baik-baik dalam skala yang besar dan luas. Bukan isu Zaid itu yang nak diperkatakan. Tetapi sifat munafik pemimpin PKR dan PAS dalam pandangan dan pendapat mereka. Semuanya dikaitkan dengan islam bagi menghalalkan perbuatan mereka. Tetapi perkara yang sama tidak pula digunakan semasa mereka bercakap dan memfitnah pemimpin UMNO.

5. Zaid! Zaid! Liberal katakan! Mungkin PAS nak liberalkan hududnya dengan mengundi Zaid. Kalau tengok gayanya memang begitulah. PAS sekarang langsung tak berani nak war-warkan akan laksana hudud kalau menang. Mengapa ya! Mana amanat haji Hadi tu. Dulunya , amanat ini ditinta emaskan oleh penyokongnya disetiap ruang kosong dirumah. Dibontot kereta pun ditampalnya. Sekarang habis dicabutnya kerana bimbang kena sergah oleh DAP dan Singh tu.

6. Fisabillilah apa lagu tu. Penakut pahit dan hipokrit. Kalau dah berjihad dan perkatakan islam untuk perjuangan, teruskanlah dengan lagu hudud tu. Mengapa sekarang berak kapor dengan hudud dan amanat Haji Hadi tu.

7. Meleret sikit. tak apa juga. Satu lastik , kita tembak tiga peluru. Itu aje yang termampu dibuat oleh PGbagi kepentingan agama dan bangsa dari tergadai ke kumpulan hipokrit ini.

Nota : Masa PRK Bagan Pinang , PAS , DAP dan PKR menyerang YB Isa Samad kononnya perasuah ekoran dari tindakan tatatertib parti UMNO terhadapnya kerana dikatakan terlibat politik wang. Macam-macam dikatanya kepada Isa Samad.

Tetapi Zaid juga digantung oleh UMNO selama 6 bulan tak silapnya kerena terlibat dengan politik wang dalam pemilihan UMNO di bahagiannya. Senyap pulak PKR dan PAS serta DAP bila Zaid bertanding , malah mengalukan dan mendakwa Zaid terbaik. Terbaik apa! Kalau menggunakan sifir yang mereka gunakan untuk menyerang ISA Samad kerana rasuah politik, sepatutnya sifir yang sama apabila melibatkan Zaid. Jadi inilah sifat munafik mat-mat kopiah ini. Mulut kumat kamit berzikir sepanjang hari. Tapi otak dan hatinya busuk dan bercakap bercabang dan berbelit.

Fikirkan..................Itulah kebesaran Allah. Tak lama. Allah dah tunjukkan sifat munafik mereka. Berbagai cara Allah berikan petunjuk dan isyarat. Jadi gunakanlah akal untuk mentafsirnya. Itu pun kalau kita nak berfikir...................

Anonymous said...

Setuju dengan anon April 20, 11:55pm.

Kalau YB anak JANTAn sila jawab.

hilbert said...

huh! ..baru tau...buku bertemu dengan ruas.. jawablah...YB Datuk..

syabas anon April 20, 11:55 PM

Anonymous said...

PAS = Politikan Apa Saja
DAP = Dalang Atur Protes
PKR = Pemecahbelah Keharmonian Kaum
PR = Politikkan Rakyat, Pergunakan Rakyat, Peralatkan Rakyat.

Inilah sikap PKR, PAS dan DAP yang sentiasa berpolitik dari berkhidmat untuk rakyat, ingatlah orang undi parti anda untuk berkhidmat, bukannya untuk melolong dan terkinja-kinja dalam DUN atau Parlimen.

Sekian, terima kasih.