Saturday, July 26, 2008

Lambakan isu dicipta BN untuk alih perhatian rakyat

Lambakan isu yang direka BN mutkahir ini tidak berjaya mengalih perhatian rakyat terhadap perubahan yang dibuat Pakatan Rakyat.

Meskipun pelbagai isu timbul bagi menggugat perancangan Pakatan Rakyat untuk menumbangkan Kerajaan BN, ianya sedikitpun tidak berjaya merubah hasrat yang telah digariskan.

"Kita tidak dapat menafikan bahawa terdapat pelbagai usaha termasuk isu liwat Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim, isu hubungan dalaman parti-parti komponen Pakatan Rakyat serta isu muzakarah PAS-Umno yang bertujuan untuk mengalih perhatian umum selain memberi tekanan kepada Pakatan Rakyat," Usaha tersebut masih tidak berupaya untuk menghalang kejatuhan kerajaan BN yang dijangka berlaku pada 16 September ini.

Saya ingin mengingatkan kepimpinan Pakatan Rakyat agar memperhalusi segala halangan dan blok yang sengaja dicipta BN yang sedang menyekat usaha tersebut.

"Pakatan Rakyat perlu berbincang serta memperhalusi segala halangan serta rintangan yang sedang dilakukan BN untuk memusnahkan harapan rakyat bagi melihat terbentuknya kerajaan baru.

"Kini rakyat tidak lagi mampu untuk meneruskan kehidupan kerana sudah tidak tahan dengan tekanan yang dialami akibat kenaikan harga minyak dan inflasi tinggi,"

"Takkanlah ahli Parlimen BN akan meletakkan kepentingan diri dan parti mengatasi harapan serta kepentingan rakyat dan negara,"

5 comments:

Anonymous said...

bodohlah kau ni..cakap pusing2 berbalik2 macam keling.

pen buruk ™ said...

assalamualikum..

saya tak nampak saudara YB cakap keling.. tulis pun elok.. cakap pun betul..
kenapa anda tidak menulis bukti kata saudara YB ni cakap macam keling

tulis la bukti saya pasti sokong anda kalau ada bukti yang benar..

Anonymous said...

Tidakkah kepimpinan Pas sedar atau merasai bahawa kedudukan Pas didalam PR tidak lebih dari dikuda-kudakan sebagai 'pencukup korum' dalam pakatan pembangkang. Pas yang sudah sekian lama berjuang dalam politik demi rakyat, tetapi dalam PR, suara Pas tidak dilihat sebagai satu kuasa.

Kenapa mesti seolah-olah Keadilan menerajui PR, dan kenapa mesti Anwar yang jadi PM jika PR berkuasa? Sedangkan Pas mempunyai lebih banyak calon yang bijak, berkredibiliti dan tidak tercemar dengan isu-isu berkaitan salah guna kuasa dan salah laku moral untuk dijadikan sebagai PM?

Anonymous said...

aku sokong abu samah!!!!!

nIeTAluVcoKlaT said...

jangan terlampau emosi...
fikir secara logic..
ade soalan cepu emas...
adakah kalau Pas bergabung dengan Umno...Pemimpin Pas akan menjadi PM??dan seterusnya menidakkan pemimpin yang sedia ada ni.. berkaitan dengan isu salah guna kuasa dan salah laku moral???
saya taq nampak dimana2 kelebihan pun..